logo

41-403 Chełm Śląski, Ul. Odrodzenia 29 Tel: +48 6 032 77777
7motors Serwis Motocykle Skutery

Serwis

Remonty kapitalne silników 2T , 4T. Tulejowanie, regeneracja głowic, serwis układów paliwowych, serwis zawieszeń, układy napędowe, naprawy powypadkowe

Przeczytaj

Klejenie tworzyw sztucznych

Pęknięcie? Żaden problem! W ofercie klejenie ponad 10 różnych tworzyw sztucznych profesjonalną spawarką.

Przeczytaj

Wymiana płynów i materiałów eksploatacyjnych

Już dziś zadbaj o stan techniczny swojego pojazdu, wymieniając w nim na bierząco płyny, klocki i inne materiały eksploatacyjne!

Przeczytaj

Wyjazdy z klientami


"Zakup dobrego motocykla?"

Jak wiemy na rynku aż roi się
od różnych ofert i okazji;
jedne przyciągaja ceną,
inne znikomym przebiegiem.
Wiele z motocykli jest starannie
przygotowanych przez sprzedawców.
Nie jest to złe pod warunkiem że sprzedający
w ten sposób chce zataić wade motocykla,
lub historię wypadkową.
Wszystko to ma na celu
nieuczciwe zawyżenie wartości motocykla
w stosunku do jego realnego stanu.


"Wstępne oględziny"

Ważne jest aby szukając motocykla
skreślić wszelkie ofery których
cena jest smiesznie niska lub
przebieg podejżanie niski (jak nowego motocykla.)
Warto wybierac motocykle
z udokumentowaną historia serwisową. Czasami kupując przysłowiowa "igłę"
zostawimy w serwisie pare tysięcy złotych.
Można rozpatrzyć zakup
lekko uszkodzonego motocykla
jeżeli tylko cena jest dla nas interesująca
a budżet którym dysponujemy
pozwoli na naprawę i bezpieczne użytkowanie.


Kupujemy?

Uwaga

Najczęściej popełniane błędy

Zakup motocykla to najczęściej emocje i radość, które potrafią na chwile odsunąć na bok zdrowy rozsądek. Czasem może nas to kosztować sporo pieniędzy, nerwów i straconego czasu.
Do najczęstrzych błędów formalnych należą:
- Niesprawdzenie VIN motocykla z dokumentami
czasem jedna inna cyfra oznacza kłopoty
w urzędzie lub w rezultacie pojazd bez prawa do restracji!
- Zaniżenie kwoty zakupu na umowie.
w razie problemów sąd zasądzi tyle ile w umowie - stratny będzie kupujący
- Pochodzenie motocykla,
czasem VIN zdradza wypadkową przeszłość motocykla lub też "belgijskiego anglika".
- Braki w dokumentacji.
Czasem brak jednej umowy spowoduje że nie zarejestrujemy motocykla
i stanie się drogim eksponatem w garażu.
Z daleka wygląda ładnie
Niestety najczęsciej po zakupie okazuje się w serwisie
że motocykl ma krzywe tarcze hamulcowe lub zużyte.
zużyte łożyskowanie wahacza, amortyzatora tylnego,
brak spinek lub nieoryginalne śrubunki, spawane, lakierowane owiewki.
Zaniedbany rozrząd silnika, regulacja zaworów.
spękane uszczelniacze zawieszenia, korozja rur nośnych amortyzatora, ślady prostowania, rysy.
Stary DOT opon, stary akumulator, zestaw napędowy w agonalnym stanie.
Bardzo często koszt naprawy przekracza wartość innej oferty motocykla w dobrym stanie.
Negocjacja ceny, ustalenie warunków zakupu
Bardzo często myślimy że cena jest cena ostateczną. Otóz nie!
Wartość motocykla jest oceniana przez wzgląd na jego stan techniczny i stopień zuzycia.
W trakcie oględzin wykonujemy kosztorys serwisowy, naprawczy motocykla
W oparciu o te dane przedstawiamy sprzedającemu propozycje cenową zakupu motocykla.
Warto wziać pod uwage wartość rynkowa lub podobnych sprzedawanych motocykli na rynku
w odniesieniu do ewentualnej inwestycji,
która bedziemy musieli wnieść w zakupiony motocykl.
Często kupując motocykl z salonu możemy wynegocjowac jego dowóz,
wymianę podstawowych płynów, lub też gwarancję.
Warto przy zakupie o wszystko pytać a także aby wraz z motocyklem otrzymać wszystkie jego dokumenty, rachunki, ksiazki ( w tym serwisową),
dodatkowe kluczyki
Ile to kosztuje?
Koszt oględzin motocykla z klientem jest zależny od tego
gdzie motocykl się znajduje (poświecony łączny czas na dojazd i oględziny)
Klient płaci za oględziny niezależnie czy motocykl zostanie zakupiony czy też nie
- jest to bezpieczne z punktu widzenia interesu klienta
(niektórzy mechanicy nakłaniaja do nieprzemyślanego zakupu)
Bardzo często u sprzedawcy oglądanych jest kilka motocykli z których
będzie wybrany ten najbardziej wartościowy.
- wtedy koszt oględzin każdego nastepnego motocykla jest mniejszy.
Zazwyczaj zakupiony motocykl jest potem serwisowany w naszym serwisie
dlatego też wybieramy uczciwe motocykle, które posłużą wiele lat nowemu nabywcy.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że nie sztuka jest nabyć motocykl..
tylko kupić dobry, który bezproblemowo kiedyś sprzedamy
mając świadomość jego stanu i wartości!